joi, 14 august 2008

Nu-mi place Adrian Nastase

Nu trebuie sa-mi spuna Iliescu la televizor ca e arogant. Se vede de la o posta. Si nici Mitrea nu-mi place foarte mult. Sunt sigura ca au furat de-au rupt si stiu ca au contribuit la instalarea unui sistem de rapt generalizat de care nu vom scapa prea curand. Dar nu sunt dovezi clare in acest sens ori in lipsa lor justitia se transforma in linsaj iar linsajul dauneaza grav democratiei.

Rea sau buna Constitutia si legile tarii trebuie respectate. Cel putin pana cand se schimba. Ori legile acestei tari pun un filtru intre demnitari si anchetatori. De ce? Unii spun ca e o lege facuta de corupti pentru corupti. Altii spun ca este un raspuns la politizarea justitiei care a facut posibil ca un ministru sa fie fortat sa demisioneze numai ca sa primeasca NUP din lipsa de probe. Probabil este putin din amandoua. Probabil nu e corect. Dar pana o lege va spune altfel, asta e situatia si trebuie s-o acceptam. Sau sa votam oamani in Parlament care s-o schimbe.

Trebuie sa acceptam ca cei pe care noi i-am votat - tindem sa uitam asta cand nu ne mai convine - au considerat ca nu sunt probe suficiente pentru a se continua procedura. Pentru ca asta era rolul sau: sa analizeze probele si, in cazul in care acestea aratau ca nu este doar un joc politic iar probele impotriva celor doi sunt suficiente, sa voteze pentru suspendarea celor doi. In definitiv chiar putem exclude ipoteza ca de fapt este un dosar politic?

Nu cred in justitia facuta la televizor si ma ingrozeste nonsalanta cu care cei ce nu-i plac pe cei doi, sau care cred fara dovezi ca sunt vinovati, isi doresc sa fie condamnati. Eventual in cadrul unui proces televizat, urmat de o lapidare in piata publica. Poate as fi si eu acolo cu o piatra in mana. De data asta. Doar am spus ca nu-mi sunt simpatici cei doi. Dar daca urmatorii carora li se pregateste asa ceva imi vor fi simpatici? Cine trage linia. intre buni si rai? Cine hotaraste sa distruga, fara probe concrete, vieti la TV?



2 comentarii:

Anonim spunea...

De ce e arogant Năstase? Se vede de la o poştă? Nu e asta doar o problemă (cât se poate de subiectivă) de percepţie a unei persoane?

Mie nu-mi pare arogant. Şi nici nu vreau să mă explic de ce. Ar fi şi penibil. Numai că aprecierile la adresa unei persoane sau a alteia se fac, în genere, cu o doză de subiectivism cât se poate de evidentă.

În rest, aprecierea la adresa votului Parlamentului şi a rolului acestuia sunt cât se poate de pertinente.

Anonim spunea...

@ exasperat

Evident ca este perceptia mea si nimic mai mult. Din punctul meu de vedere faptul ca Adrian Nastase e arogant, e un postulat. Dar asta nu ma poate face sa-mi doresc sa fie condamnat fara probe. Vreau sa fie condamnat cu probe.